Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Aktuality

PRŮVODCE: Jak poznat dobrého výrobce střešní krytiny?

23. 8. 2023

Ne každá firma, která vyrábí střešní krytiny, poskytuje nejen záruky na krytinu, ale i servis, dopravu a slevy, nebo školí pokrývače, techniky atd. Jinými slovy – není výrobce jako výrobce. O tom, jak poznat dobrého výrobce střešní krytiny, je právě tento článek. Hledat můžete nejen na internetu, ale také po různých pobočkách stavebnin, veletrzích, časopisech, u pokrývačů, odborníků nebo u souseda s novou střechou. A jak poznat dobrého výrobce a na co si dát pozor?

Není výrobce jako výrobce

Hledání spolehlivého výrobce střešní krytiny není žádná procházka růžovým sadem. Při výběru byste neměli brát v úvahu jen marketingové slogany, které vám slibují "nejlepší kvalitu na trhu". Faktem je, že žádný výrobce vám nepřizná, že by jeho produkty byly méně kvalitní nebo cílené na nižší cenovou kategorii. Kromě toho skoro všichni nabízejí pestrou paletu výrobků, od luxusních až po cenově dostupné varianty. Jak tedy oddělit zrno od plev?

V prvé řade vám pomůže se podívat na celkové fungování firmy. Měla by mít síť poboček s odborně vyškolenými techniky a týmem kompetentních obchodníků. Také je dobré se podívat na finanční zdraví firmy, dobu jejího působení na trhu, šíři sortimentu a rychlost dodávek. A pokud k tomu přidáme silnou síť obchodních partnerů a spolupráci s renomovanými stavebninami, máte poměrně jasný indikátor kvality.

Nezapomeňte, že jak online, tak na veletrzích se všichni výrobci chtějí ukázat v co nejlepším světle. Dokonalé webové stránky nebo impozantní stánek na veletrhu neznamenají automaticky, že jste našli toho pravého partnera. Pravým ukazatelem kvality jsou důvěryhodné reference a dlouhodobá spokojenost zákazníků, což není něco, co lze získat přes noc.


Na trhu je nespočet výrobců - podle čeho si vybrat?
Na trhu je nespočet výrobců - podle čeho si vybrat?

 

Slevy, akce, marketing

Dobrý výrobce má jasnou a srozumitelnou slevovou politiku. Projevuje se to např. tím, že při návštěvě jeho webových stránek hned uvidíte, co je v akci a co je u něj výhodné koupit, jaké má novinky a co doporučuje.

Jaké všechny slevy na střechu můžete získat vám poradí [náš článek].
 
Pozor - pokud se vám cena se slevou zdá až příliš dobrá, buďte opatrní. Nekvalitní výrobci často sahají po agresivních prodejních metodách nebo manipulativním marketingu, aby upoutali pozornost a přiměli zákazníky k nákupu. Někdy mohou nabízet lákavé slevy nebo bonusy, ale za podmínek, které pro vás jsou ve výsledku nevýhodné - krytinu například dostanete se slevou pouze když od výrobce zakoupíte další produkty, které jste ve výsledku ani nepotřebovali. Mohou také vytvářet umělý tlak, třeba tím, že tvrdí, že akce končí velmi brzy, nebo že zbývá velmi omezené množství zboží, abyste nakoupili co nejrychleji.


Možnost zpracování nezávazné nabídky na materiál

Dobrý výrobce chce vytvořit kvalitní nezávaznou nabídku zdarma, protože pokud je dobře zpracována, jde o dobrý podklad pro vás, ale také vede k úspěšnému prodeji střešní krytiny. Což je samozřejmě dobře pro prodejce.


Young man multitasking in office workplace. Very busy accountant sitting at work desk in front of desktop and laptop computer monitors, writing down information, communicating in corporate online chat
Kvalitní výrobce vám vypracuje nezávaznou nabídku


Dobrý výrobce pečuje o zákazníky

Technické poradenství na telefonu je v dnešní době už standardem a dobrý výrobce se bez něj neobejde. Díky němu můžete snadno a rychle získat odpovědi na své dotazy či vyřešit potenciální problémy – a to přímo od lidí, kteří rozumějí produktu od A do Z.

Kvalitní výrobce by měl mít nejen technickou podporu, ale i dobře fungující oddělení pro zákaznický servis, které je schopný rychle a profesionálně reagovat na dotazy a problémy zákazníků. To může zahrnovat vše od jednoduchých návodů k instalaci, přes rady k optimálnímu využití produktu, až po řešení komplexních problémů, které by vás jinak mohly přivést k šílenství.

Nekvalitní výrobce vám naopak nabídne podstatně méně. Může sice tvrdit, že technické poradenství a zákaznický servis poskytuje, ale realita bude zřejmě jiná. Telefonní linka pro technickou podporu může být neustále zaneprázdněná nebo dokonce nedostupná. A když už se vám podaří někoho zastihnout, může se stát, že vám nebude schopen poskytnout konkrétní a užitečné informace.



Recenze a reference odhalí pravou tvář firmy

Recenze vám nabídnou reálný pohled na to, jak firma funguje a jak se staví k svým zákazníkům. Kvalitní výrobci a firmy jsou na své výsledky hrdí a obvykle na svých webových stránkách nebo sociálních sítích vystavují pozitivní recenze a reference staveb. Pokud ale narazíte na výrobce, u kterého jsou reference nebo recenze špatně dohledatelné nebo úplně chybějí, může to být varovným znamením, že tady něco nehraje.

Z recenzí můžete zjistit, jak firma reaguje na stížnosti nebo problémy. Pokud vidíte, že firma neodpovídá na stížnosti zákazníků a negativní recenze neřeší, zvažte, jestli s někým takovým chcete vůbec spolupracovat.

Jedna věc je to, co výrobce tvrdí a druhá věc je realita. Projděte si recenze a reference na internetu, poptejte se po zkušenostech s daným výrobcem ve stavebninách a u pokrývačů. Ještě lépe, pokud máte možnost, podívejte se ve svém okolí na střechy, které by vás mohly zajímat, a zeptejte se majitelů na jejich zkušenosti s konkrétním výrobcem střešní krytiny.



Kvalitní nabídka dalšího sortimentu a doplňků ke krytině

Když kupujete střechu, tak nekupujete pouze krytinu, ale i další doplňky, jako jsou například difuzní folie, tepelná izolace, střešní výlezy, střešní okna a mnoho dalšího. Dobří výrobci si to uvědomují a ví, že čím širší sortiment nabízejí, tím více vydělají.


https://e.coleman.cz/getmedia/f900df4b-b40f-4e43-ab39-5b52282dd1a0/P-000731-00..jpg
Nabídka střešních doplňků KM Beta


Taková komplexní nabídka má několik výhod – nejen pro výrobce, ale zejména pro vás, zákazníka. Můžete provést celý nákup na jednom místě, což vám ušetří čas a energii, kterou byste jinak strávili hledáním jednotlivých komponentů na různých místech. Zvyšuje se i pravděpodobnost, že všechny produkty budou sladěny, jak z hlediska funkčnosti, tak vzhledu.

Je to výhodné pro obě strany. Jako zákazník získáváte vše na jednom místě a získáváte důvěru v jednoho spolehlivého dodavatele, ke kterému se pravděpodobně vrátíte i v budoucnu, a výrobce si buduje loajální zákaznickou základnu, což se hodí naopak jemu.

Doporučení na proškolené realizační firmy

Dobrý výrobce je schopen vám doporučit proškolené realizační firmy. Vy se můžete velmi rychle dopátrat, jakou realizační firmu ve vašem okolí vám výrobce nejspíš doporučí, protože výrobci by správně měli pravidelně proškolovat realizační firmy, s kterými spolupracují. Důvod je velmi jednoduchý. Tento obor se jako každý jiný neustále mění a vyvíjí, na trh přicházejí novinky a nové trendy, a je tedy potřeba se neustále vzdělávat.

 A construction worker is laying shingles on a roof. Generative AI
Dobrý řemeslník je pro střechu výhra

Mám se spolehnout na doporučení kamaráda?

Spolehnutí se na doporučení kamaráda má své klady a zápory. Zde je několik věcí, které byste měli zvážit:


Výhody


Osobní zkušenost: Vlastní zkušenost člověka, kterému důvěřujete, je mnohem hodnotnější, než anonymní recenze na internetu. Můžete se ho na produkt doptat a střechu si třeba i prohlédnout zblízka na vlastní oči.

Důvěra: Pravděpodobně důvěřujete svým kamarádům více než někomu, koho neznáte. Pokud víte, že váš kamarád oboru rozumí, vyplatí se dát na jeho rady.

Nezaujatost: Ve většině případů nemá váš kamarád žádný finanční zájem na tom, abyste zakoupili konkrétní produkt nebo službu, takže můžete očekávat, že jeho rada bude nezaujatá.

Nevýhody


Subjektivní zkušenost a srovnání: Každý má různé potřeby a preference. To, co funguje pro jednu osobu, nemusí nutně fungovat pro druhou. Má váš kamarád zkušenosti s podobnými produkty nebo službami, nebo je tento jediný, který kdy použil? V druhém případě by jeho doporučení mohlo být méně informované.

Omezené informace: Vašemu kamarádovi mohou uniknout některé aspekty produktu nebo služby, nebo mohl mít jedinečnou zkušenost, která není reprezentativní pro většinu uživatelů.

Motivace: Ačkoliv kamarádi obvykle nemají finanční zájem, mohou mít nějaké skryté motivy – třeba si chtějí ospravedlnit vlastní nákup nebo se cítí loajální vůči určité značce a produkt vám doporučí i přes objektivní nedostatky.

Zkrátka a dobře, i když je kamarádova rada dobrým startovacím bodem, neměla by být vaším jediným zdrojem informací. Ideální je doplnit ji vlastním průzkumem, a pokud jde o velké investice, možná zvážit i konzultace s odborníky nebo dalšími osobami, kteří mají se střechami zkušenosti.



Kompletní informace o výrobku

Na webu každého dobrého výrobce najdete návody na montáž, technické listy a zpracované detaily ke střešním krytinám.

Pokud jsou informace o produktu neúplné, nejasné nebo těžko dostupné, může to ukazovat na nedostatečnou transparentnost. Zamyslete se, jestli chcete skutečně nakoupit u výrobce, u jehož produktů se nedočtete žádné technické informace - můžete si potom být jisti jejich kvalitou? Dobrý výrobce by měl kvalitu výrobků doložit certifikáty nebo oceněními. Pokud firma nemá žádné certifikace nebo se neřídí běžnými průmyslovými normami, může to být znakem nižší kvality.




Jasně dané dodací podmínky na materiál

Kvalitní výrobce vám jasně řekne, kdy vám střešní krytinu dodá. Sdělí vám případnou cenu za dopravu, zda jsou palety se zálohou, nebo bez a vy budete přesně vědět vše důležité k dodání. Kvalitní výrobce by vám také měl být schopen zařídit i skládání materiálu.

Nekvalitní výrobce oproti tomu nedodržuje termíny dodání, nekomunikuje jasně a nemá skladem dostatečné množství všech variant a typů krytin, které inzeruje na webu.

Forklift with cardboxes on calculator. Calculation of shipping d

Záruční listy a jasný postup při reklamaci

Záruční listy volně ke stažení jsou u těchto kvalitních a férových výrobců samozřejmostí. Stejně tak je vždy jasně uveden postup při reklamaci. Vždy chtějte vědět, jaká je záruka a co v záruce je a není obsaženo. Někteří výrobci jsou schopni a ochotni vám uhradit i další náklady spojené s výměnou střechy. Například část montáže. Ano, až tak věří svým službách a své kvalitě.

Jak postupovat, když střecha nedopadla podle vašich představ? [Odkaz na náš článek o reklamacích]


Veletrhy a výstavy pomůžou s rozhodnutím

Kvalitní výrobci se prezentují na veletrzích a výstavách. Proto si najděte čas a na nějaký takový veletrh nebo výstavu vyražte. Na těchto akcích můžete většinou osobně hovořit s odborníky a obchodními zástupci, kteří jsou k dispozici, aby odpověděli na všechny vaše otázky. Navíc si u stánků můžete krytiny osahat, což vám může poskytnout daleko konkrétnější představu o tom, co kupujete.

I zde ovšem platí zásada, kterou jsme zmínili dříve: nechte se na veletrhu klidně inspirovat, ale neřiďte se pouze marketingovými sliby. Lákavé slogany a efektní vizuály na stáncích jsou sice poutavé, ale před definitivním rozhodnutím se vyplatí si prověřit všechny dostupné informace. Konzultujte vše s odborníky, čtěte recenze a zvažte i osobní zkušenosti a doporučení.

Kdy se ve vašem okolí koná nejbližší veletrh nebo výstava vám poradí náš přehled novinek.


Kvalita firmy nespočívá jen v kvalitě produktu

To, co odlišuje kvalitní výrobce od nekvalitních, není jen výsledný produkt, ale také schopnost sebereflexe a správného vedení. I u zavedených firem se mohou vyskytnout chyby při vývoji nových produktů nebo zavedení nových oddělení. Klíčové je ovšem to, jak firma na tyto chyby reaguje. V tom hraje roli především kvalitní management a správné postupy ve vývoji a kontrole.

Také nesmíte podceňovat význam firemní vize. Celý tým by měl mít jasno o tom, kam firma směřuje, a tuto vizi by měli respektovat všichni od vrcholového managementu až po jednotlivé zaměstnance. To jsou hodnoty, které by měly být viditelné od prvního kontaktu s firmou, ať už na veletrhu, na webových stránkách nebo při rozhovoru s obchodním zástupcem.

V českém podnikatelském prostředí je toto téma nicméně stále ve vývoji. Ve všech odvětvích se najdou firmy, které určují směr, a to platí i v sektoru střešních krytin. Výrobce, který je orientován na inovace a dlouhodobě investuje do svého rozvoje, si prakticky zajišťuje pozici lídra ve svém oboru.

Jenom inovace ale nestačí. Úspěšný výrobce musí buď dokonale rozumět potřebám svých zákazníků, nebo být schopen vytvořit pro své produkty novou poptávku. Klíčem je sledování společenských a tržních trendů a adaptace vlastního produktového portfolia tak, aby reflektovalo aktuální potřeby trhu. Kromě toho je nezbytné zvládnout marketing a umět své produkty efektivně prezentovat a prodat koncovým zákazníkům. Tyto dvě dovednosti – inovativnost a schopnost marketingu – jsou pilíři úspěchu v jakémkoliv byznysu.


Naše doporučení

Níže najdete abecedně řazený seznam kvalitních výrobců, které můžeme doporučit a kteří podle nás splňují uvedená kritéria.






















Rozdělili jsme více než 45 článků nabitých informacemi o střechách do přehledných témat, která vám
rychle pomohou se v problematice vyznat. Nestrácejte čas hledáním a mějte vše na jednom místě.

Rubriky článků